Breaking News

Главная » Выборы » Якими були вдалі і невдалі ходи передвиборчої кампанії-2012? (Дмитро Коротков)

Якими були вдалі і невдалі ходи передвиборчої кампанії-2012? (Дмитро Коротков)

ЗАКОН ПРО МОВИ: ПОВЕРНЕННЯ СВОЇХ
Хоча перед кожними виборами традиційно говорять, що виборець буде вибирати кишенею і шлунком, найбільш успішним політтехнологічним ходом політологи називають прийняття закону про мовну політику і піднятий навколо нього галас. Закон про мови провів в умах розчарованих виборців Партії Регіонів межу між «своїми», що захищають їх ідеологію, і «чужими», тими, хто виступили проти цього закону. Закон про мови політично прив’язав виборців Півдня і Сходу до ПР, і не випадково після його прийняття відрив регіоналів від конкурентів став різко збільшуватися.
Технологія виявилася вдалою ще й тому, що опозиція була змушена грати за сценарієм регіоналів. Політологи не раз відзначали, що акціями на захист української мови «Батьківщина» і «Свобода» закрили для себе ту половину країни, де тих, хто не визначився було найбільше. І при цьому вони не могли вчинити інакше. «Ми такі, які є», — пояснював Олег Тягнибок, маючи на увазі, що «Свобода» не могла не виступити проти закону про мови. Але в результаті виграла ПР.
СИЛА УДАРУ — НЕ В ЄДНІСТЬ
Відмова УДАРу від єдиного фронту з об’єднаною опозицією — головний хід, який дозволив Віталію Кличку зайняти сьогоднішні позиції. Хоча треба сказати, що це не був сценарій, продуманий у штабі УДАРу. «Це був елемент тактичної боротьби, хід якої мало залежав від Кличка», — вважає політолог Володимир Корнілов. Дійсно, всі об’єднавчі кроки робилися «Батьківщиною», яка таким чином намагалася нейтралізувати конкурента, але у Кличка вистачило здорового глузду зрозуміти, куди і навіщо його тягнуть.
Дистанціювавшись від об’єднаної опозиції, він зумів зайняти нішу головної третьої сили і не дав розчарованому виборцю «Батьківщини» повернутися до колишнього вибору. Більше того, якби УДАР грав за сценарієм «Батьківщини», роль головної третьої сили відразу перейшла б до Наталі Королевської, яка всю кампанію змушена була перебувати в тіні у Кличка.
СОЦВИПЛАТИ: БЕЗ АВАНТЮР
Використовувана владою у всі часи технологія підвищення соцстандартів не могла не принести результату, проте, на думку політологів, соціальні ініціативи президента можна назвати вдалою технологією лише на тлі в цілому бідного асортименту нинішньої кампанії. «Вони не надто відбилися на ході кампанії, — вважає Володимир Корнілов. — Ті гасла, які висять на білбордах ПР, у народу не асоціюються з соцініціативами». Втім, вони не стали головним хітом кампанії тільки тому, що були обмеженими. Провести суттєве підвищення зарплат і пенсій не вдалося. А для того, щоб просто надрукувати гроші і спустошити валютні резерви, не вистачило того авантюризму, який був у Тимошенко в 2008-2009 роках».

КРОК НА ЗАХІД
Ще в 2010-му політологи відзначали, що «Батьківщина» (тоді ще з Тимошенко) зміщується в бік націоналістичного електорату, перетворюючись на полегшений варіант «Свободи». Та ж тенденція продовжилася і при Яценюку: працюючи на західноукраїнського виборця, «Батьківщина» не вирішила завдання завоювання центру. Втім, Михайло Погребинський вважає це рішення логічним: «Опозиція розглядає ці вибори, як праймеріз перед президентськими виборами. І з цієї точки зору опора на базовий — західноукраїнський — електорат була правильною ».
ЗАНАДТО РАНО?
«Наталія Королевська стартувала занадто рано, до осені її кампанія вже видихалася», — така, на думку Володимира Корнілова, ще одна помилка кампанії-2012. У той же час навряд чи можна сказати, що у екс-соратниці Тимошенко був інший вихід: вона, як і Кличко, розкручувала абсолютно нову політсилу, при цьому не володіючи настільки розкрученим ім’ям. І, принаймні, одна задача була виконана: сьогодні Королевська не менш впізнавана, ніж політики-старожили.
АРИФМЕТИКА ОПОЗИЦІЇ: 1 +1 = 1
На думку політологів, визначити найбільш невдалий політтехнологічний хід куди простіше, ніж найвдаліший. На загальну думку, провалом № 1 є об’єднання «Батьківщини» з «Фронтом змін». Причому головне, мабуть, не в невдалій ставці на лідерство Арсенія Яценюка, а в тому, що схрестити електорати двох партій виявилося неможливим. «Про ризики такого об’єднання говорили ще навесні, і ось тепер — на тлі провальної іміджевої кампанії, коли «Батьківщині» так і не вдалося сформувати в очах виборців свій новий образ, — це все позначилося повною мірою», — вважає Михайло Погребинський.
Але це ще не всі проблеми: друга їх частина розпочнеться вже в новому парламенті, коли постане питання про єдину фракцію. Вже зараз в «Батьківщині» йде дискусія між прихильниками і супротивниками подальшого єдності, але ніхто не зможе перешкодити її противникам просто не увійти у фракцію …
За матеріалами «Сєгодня»

Ответить

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля отмечены *

*

Наверх